۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۶۳۸۸۸
آیت الله نوری همدانی:

برنامه های کشور باید بر محور ولایت فقیه باشد | مبلغان به شبهات علیه اسلام و انقلاب پاسخ دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی بر محوریت ولایت فقیه در تمامی حرکات و سخنان در کشور تأکید کرد و شناساندن انقلاب به مردم را یکی از وظایف مبلغان برشمرد.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ عنوان کرد: در اسلام از هیچ قشری به اندازه علما تمجید نشده است و وظیفه ای که برعهده علما قرار دارد از وظیفه دیگران سنگین تر است و بعد از انقلاب این وظیفه سنگین تر شده است.

وی افزود: یکی از کارهای بزرگ اسلام، کادرسازی است که تبلیغ یکی از بزرگترین کادرهایی به شمار می رود که اسلام برای تربیت جامعه اسلامی به وجود آورده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: تبلیغ ادامه کار پیامبران است و افتخار مبلغان این است که در احیای امر اهل بیت(ع) کوشا هستند.

وی داشتن اخلاق کریمانه را از الزامات مهم تبلیغ تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اخلاق بیش از سخن بر دیگران تأثیر می گذارد و اگر مردم از مبلغان اخلاق کریمانه و برخورد متواضعانه و همراه با مهربانی ببینند، تأثیرپذیری آنها بیشتر است.

استاد برحسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: باید در منبرها به سلیقه افراد مختلف توجه و با دقت در چینش مطالب و بیان آنها، زمینه را برای افزایش معرفت و بصیرت افراد مهیا کرد.

وی ادامه داد: ادبیات یکی دیگر از ارکان تبلیغ موفق است و اگر کسی بسیار درس هم بخواند اما ادبیات قوی نداشته باشد، موفق نخواهد شد و در جامعه اثرگذار نخواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: منابع اصلی ما در منبر باید قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باشد چراکه با استفاده از این کتاب ها که دریایی از معارف و مفاهیم هستند می توانیم مخاطبان خود را از معارف الهی اشباع کنیم.

وی ابراز کرد: انقلاب دارای سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه است و باید تلاش کرد تا در کنار مردم باشیم و مشکلات آنها را حل کنیم چراکه همین مردم جان و خون و فرزندان خود را نثار انقلاب کردند و باید به مردم به ویژه مستضعفان و پابرهنه ها خدمت کرد.

این مرجع تقلید در ادامه اظهار کرد: تلاش برای در صحنه نگه داشتن مردم باید یکی از فعالیت های مهم تبلیغی باشد چراکه تا زمانی مردم در صحنه های انقلاب حضور دارند، کشور دارای قدرت و قوت است.

وی افزود: مردم به امنیت، عدالت و فراوانی نعمت نیاز دارند و مسؤولان باید اهتمام داشته باشند تا این سه مقوله را برای مردم فراهم کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم محوریت ولایت فقیه در کشور تأکید کرد و گفت: تمام حرف ها و حرکت ها در کشور باید بر حول محور ولایت فقیه باشد چراکه این اتحاد بسیار اثرگذار است و همه باید بر محور فکر رهبر انقلاب حرکت کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه فرزانه و جهادگری کاملی و حماسه آفرین بارها در صحیفه نور روایت«کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» را مورد تأکید قرار داده اند، بنابراین هرکس وظیفه دارد بنابر توان و مسؤولیت خود در شناساندن انقلاب تلاش کند.

استاد برحسته درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان باید شبهاتی که علیه اسلام، نظام و رهبر انقلاب به صورت مداوم توسط دشمن بیان می شود را بشناسند و پاسخ آن ها را بدهند./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات